Linnatranspordi AS: Stadler püüab trammihanget nurjata

Uwe Gnadenteich
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
CAFi toodetud tramm Edinburghis. CAFi trammid sõidavad veel näiteks Bilbaos ja Amsterdamis.
CAFi toodetud tramm Edinburghis. CAFi trammid sõidavad veel näiteks Bilbaos ja Amsterdamis. Foto: CAF

Stadler, mille trammid ei vasta nõuetele, üritab kohtu abil saavutada hanke nurjumist ja uue hanke korraldamist, et saaks esitada praegu esitatud oluliste puudustega pakkumuse asemel korrektset pakkumust, väidab trammihanke korraldanud Tallinna Linnatranspordi AS.


«Momendil on siiski olukord üheselt selline, et kui nõuti, et pakutav tramm oleks viie uksega, siis Stadler pakkus nelja uksega trammi või alternatiivina viie uksega trammi, mille uste mõõdud ei olnud vastavad. Kliimaseadme all ei saa vastavalt vaidlustuskomisjoni otsusele mõista seda, mida Stadler kirjeldab kui «cool the wagon by supplying fresh air from outside...», selgitas Tallinna Linnatranspordi ASi esindaja Alar Urm ning lisas, et Stadleri poolt Tallinnale pakutud trammid ei vastanud viiele hanketingimusele

Stadler Bussnang AG suhtekorraldaja teatas eile, et Linnatranspordi AS rikub hankelepingu sõlmimiseks valmistudes seadust. «Stadleri seisukoht, et Tallinna Linnatranspordi AS rikub seadust, ei ole õige. Ei ole tõsi, et hankelepingu sõlmimise kavatsemine on seaduserikkumine. Iga hankemenetluse eesmärk ongi lepingu sõlmimine,» lausus Urm.

Ta selgitas, et pooleliolevas riigihankemenetluses on Tallinna Linnatranspordi AS ja ka riigihangete vaidlustuskomisjon leidnud, et Stadler Bussnang AG (Stadler) esitatud pakkumus on mittevastav. «Selles Stadleri jaoks üsna lootusetus olukorras avaldas Stadler meediale hankemenetluse kohta puudulikku teavet ja soovib saavutada uue hankemenetluse korraldamist,» väitis Urm.

Ta rääkis, et Stadleri esindaja on telefonitsi teinud trammihanke projektijuhile ettepaneku hanke tühistamiseks, ähvardades vastasel korral hankemenetlust kohtuvaidlusega pikaks ajaks pidurdada ja lubades esitada järgmises hankes juba hanketingimustele vastava pakkumuse.

«Stadler ja CAF on rongide ja trammide valmistajad, kelle vahel on tugev konkurents ja nad takistavad sellest tulenevalt teineteise tegevust. Enda huvi kaitsmisel hankija süüdistamine ja kaebuste esitamine on harilik. Stadler soovib saavutada hanketingimuste muutmist endale soodsas suunas,» rääkis Urm.

«Stadler pakkus tramme, mis ei vasta hanketingimustele ei uste arvu ega uste mõõtmete osas, samuti puudub Stadleri trammi reisijateruumis kliimaseade ja esineb teisi olulisi puudusi. Vaidlustuskomisjon leidis, et Stadleri pakkumine rikub viit hanketingimust. Stadler ei vaidlustanud hanketingimusi, mis kirjeldavad ostetavat trammi. Samas pakkus Stadler hanketingimustele mittevastavat trammi ja on ekslikul arvamusel, et selle vea eest on vastutav hankija või konkurent,» lisas Urm.

Tallinna Linnatranspordi AS ei vaidlustanud riigihangete vaidlustuskomisjoni otsust ja seega ei ole momendil kehtivat otsust vastava ja eduka pakkumuse kohta. «Siiski on nii Tallinna Linnatranspordi AS kui riigihangete vaidlustuskomisjoni poolt tuvastatud viis olulist puudust Stadleri pakkumuses ilmsed ning Stadleril puudub seetõttu kohtus eduperspektiiv ning võimalus antud hankemenetluses edaspidi osaleda,» kinnitas Urm.

Ta täpsustas, et Tallinna Linnatranspordi AS riigihangete vaidlustuskomisjoni otsust ei vaidlustanud. Vastavalt otsusele peab Tallinna Linnatranspordi AS CAF pakkumust uuesti hindama ja seda Tallinna Linnatranspordi AS ka teeb. Hankelepingu saab sõlmida siis, kui kohtumenetlus seda võimaldab.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles