Kõik rongide ooteplatvormid ei pruugi aasta lõpuks valmida

, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Balti jaama platvormide uuendamine.
Balti jaama platvormide uuendamine. Foto: Peeter Langovits

Eesti Raudtee on lubanud, et kõikide ooteplatvormide ümberehitustööd Tallinnas ja pealinna ümbruses lõpevad veel sel aastal, kuid nüüd on selgunud, et osa töid võib ka järgmisesse aastasse lükkuda.

Eesti Raudtee kommunikatsioonijuht Liina Hallik ütles Postimehele, et platvormide ehitustööd kulgevad üldiselt plaanipäraselt. Praegu on veel lõpetamata Lilleküla ja Tondi ooteplatvormid.

«Tööde lõpetamine sõltub ilmastikutingimustest,» kinnitas Hallik. «Kui ilm võimaldab, lõpetatakse tööd käesoleval aastal, kui mitte, siis 2013. aasta kevadel.» Ta täpsustas, et praegu on mõlemas kohas ühele poolele väljastatud kasutusluba, teisel poolel tööd veel jätkuvad.

Varasema info järgi peaks aasta lõpuks valmima ka Balti jaama uuendatud platvormid. Halliku sõnul peaks viimane perroon seal kasutusloa saamiseks ülevaatuse läbima 20. detsembril ning eduka tulemuse korral avatakse platvorm 28. detsembril.

Veel paar kuud tagasi olid Nõmme ooteplatvormi tööd sellises staadiumis, et linnast väljuval suunal peatuvate elektrirongide viimane ots jäi sõiduteele. Nüüd on asi niikaugel, et viimane osa platvormist peab valmis saama 20. detsembriks ning siis kaob ka see probleem.

Enne aasta lõppu peaks jalakäijatele avatama ka Lilleküla tunnel, mis viib Väike-Ameerika tänava otsast kahe raudteeharu ühinemiskohta ning sealt edasi Kotka tänava ja Nõmme tee suunas.

«Lilleküla jalakäijate tunnel avatakse kõigi eelduste kohaselt kas 22. või 27. detsembril,» mainis Hallik. Ta lisas, et esialgu avatakse tunnel ilma keskmise väljapääsuta, mis on võimalik kasutusele võtta koos ooteplatvormi valmimisega.

Tunneli lõplik valmimine annab ka jalgpallisõpradele hea võimaluse liikuda turvaliselt Lilleküla staadionile. Praegu tuleb selleks kasutada kitsaid ja ebamugavaid raudteealuseid läbikäike staadioni lähedal. Uue jalakäijate tunneli ehitamiseks kasutab Eesti Raudtee Euroopa Liidu ühtekuuluvusfondi raha. Kokku läheb rajatis maksma rohkem kui 700 000 eurot.

Uus tunnel on oluline ka seetõttu, et Kristiine keskuse juurde on tulevikus kavas rajada ühistranspordikeskus ning sel juhul kasvab oluliselt inimeste arv, kellel on vaja liikuda raudteest ühele või teisele poole.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles