Tallinna auklikud tänavad igatsevad põhjalikku remonti

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Mööda Mahtra tänavat Lasnamäel on peaaegu võimatu niimoodi sõita, et autoratas mõnda auku ei taba. Suuremate aukude lappimiseks on linna eelarves tänavu ette nähtud 85 miljonit krooni.
Mööda Mahtra tänavat Lasnamäel on peaaegu võimatu niimoodi sõita, et autoratas mõnda auku ei taba. Suuremate aukude lappimiseks on linna eelarves tänavu ette nähtud 85 miljonit krooni. Foto: AFP / Scanpix

Postimees kutsus linlasi üles teatama Tallinna kõige jubedamas seisus tänavatest. Vastukaja oli võimas. Inimesed saatsid mõne päeva jooksul ligi sada kommentaari, et avaldada oma nördimust auklike teede ja tänavate üle.


Saabunud vihjetest tekkis idee linnas ringsõit teha ja panna kõige hullemas seisus teedest-tänavatest kokku kümnekohaline edetabel. Tabelist ei saanud aga asja – lagunenute hulgast kõige lagunenumaid leida on liialt keeruline. Seetõttu tuli piirduda lihtsalt ülevaatega.



Tallinna kesklinna jääb Kunderi tänav, mida iga päev kasutavad sajad autojuhid, pannes proovile nii oma närvid kui ka auto vastupidavuse. Seda teed pidi sõites võib igaüks täiesti kindel olla, et ka kõige tugevam liiklusvahend laguneb kiiresti.



Õnneks on teada, et linnavalitsus teeb Kunderi tänava tänavu 6,2 miljoni krooniga korda. Ka ehitaja on konkursi korras juba välja valitud ning tööd algavad kohe, kui linna transpordiamet on remondiaegse liiklusskeemi kooskõlastanud. Lõpuks ometi!



Kui aga Kunderi tänavat pidi Lasnamäele sõita, õudused alles algavad. Paljukiidetud Laagna tee ehk rahva hulgas Lasnamäe kanali nime all tuntud Tallinna kõige laiem tänav hakkab üha rohkem lagunema. Mõnes kohas on juba nii võimsad pikirööpad sees, et auto teel hoidmiseks tuleb rool tugevalt pihku suruda.



Tõeliseks hullumajaks läheb asi siis, kui sõita Lasnamäe väiksematele tänavatele, kus aga liigub samuti palju nii liinibusse kui autosid. Näiteks Pallasti tänav Kumu ja Tartu maantee vahelisel lõigul. Seal lihtsalt ei ole võimalik sõita kiiremini kui 30-kilomeetrise tunnikiirusega, kui just autost lahti saada ei soovi. Õnneks on linnavalitsus ka selle lõigu tänavate tänavuse  kapitaalremondi kavva võtnud. Jääb vaid loota, et see plaan teostub.



Lasnamäel ringi sõites tekitavad autojuhtidele tõelist peavalu veel mitmed tänavad. Eriti jubedad on Mahtra, Kivila ja Kärberi tänav ning Läänemere tee. Neid ei ole peale pideva augulappimise viimase veerandsajandi jooksul keegi korralikult uuendanud.



Sandis seisus tänavaid on loomulikult mujalgi Tallinnas, igale poole ühe päevaga lihtsalt ei jõudnud. Isegi mitte kõigisse neisse kohtadesse, millest lugejad meile teada andsid.



Küll jäi ette sigade songermaad meenutav Kopli tänav Erika tänava ja Balti jaama vahel. Samuti Telliskivi tänav ning Kadaka tee autoturust kuni Tähetorni hotellini. Aga sellega pealinna räämas tänavate loetelu muidugi ei lõpe. Kahjuks.



Tallinna abilinnapea Deniss Boroditš kinnitas, et jooksvaks remondiks ehk aukude lappimiseks on linna tänavuses eelarves ette nähtud 85 miljonit krooni. Kui palju tänavate kapitaalremondiks raha kulub, on praegu veel vara ütelda. Kõik sõltub lisaeelarvest ehk sellest, kui tihkelt linna rahakotisuu kokku tõmmatakse. Aprilli lõpus peaks asi selgeks saama.



Peale Kunderi tänava on riigihanked korraldatud Mahtra ja Kivila tänava ning Läänemere tee kapitaalremontija leidmiseks. Need tänavad saavad seega kindlasti korda. Milline saatus tabab aga pealinna teisi hullus seisus teid, ei ole veel päris selge. Loodame parimat.


Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles