Lugejate hinnang: rumalad juhid ajavad ise tänavad umbe

Oliver Kund
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Segadus autoparklas.
Segadus autoparklas. Foto: Mihkel Maripuu

Postimehe üleskutsele vastanud lugejad leidsid oma kogemusele tuginedes valdavalt, et linnaliiklust pidurdavad eelkõige liiga ülbed või arad juhid. 

«Eesti liiklussituatsiooni võibki kokku võtta sõnadega «oma õiguse tagaajamine». See tekitab olukorra, kus ülbemad sõidavad ristmikke kinni, kartlikumad kõhklevad veelgi rohkem ja hoiavad ümberreastumist oodates terveid ridu kinni,» kirjutas lugeja.

Ristmike kinnisõitmise taga on lugejate meelest see, et juhid teevad viimase hetke pöördeid kollase ja punase tulega, jäädes ristmikule ette ja pidurdades teiste suundade liikumist. Nii tekib olukord, kus fooritsükkel küll toimib, ent sõidukite voog ei liigu. Seisakut süvendab see, et juhtide osas on kaht tüüpi inimesi – vaheletrügijad ja arad juhid, liiklusele mõjuvad pidurdavalt aga mõlemad.

«Sama jama oli kunagi New Yorgis. Siis joonistati ristmiku piirid kollasega maha ja kes kasvõi osaliselt selle sees peatub, saab koheselt politseilt trahvi. Ummikud vähenesid oluliselt nagu võluväel,» pakkus üks lugeja lahenduseks.

Järgmise kommentaatori väitel tingib seisakuid ka järsk sõidustiil. «Matemaatikud on ammu ära tõestanud, et äkkpidurdus (isegi kui hiljem kohe edasi sõita) tekitab enda järele järjest võimenduva ja pikeneva peatumisajaga peatumisahela.»

Liiklusseisakute võimendajana toodi välja ka tänavu sügise hakul tänavatele joonitud bussirajad, mille puhul muudab olukorra kehvemaks see, et lugejate hinnangul pole nendega koos muudetud fooritsükleid.  «Lihtne näide: enne sai ühe fooritsükliga 20 autot üle ja jäi 20 «vaba kohta» mujalt suundadest tulijatele, kuid nüüd, kui üks rida on tavasõidukitele vähem, pääseb üle 10 sõidukit ja 10 jääb ootama,» märkis lugeja.

Foorid aitavat seisakute tekkele kaasa ka sel moel, et teatud Tallinna tänavatel liigeldes muutuvad nad kiiruseületamise korral automaatselt punaseks.

«Tallinna linnas Paldiski maanteel on foorid seadistatud nii, et liiga suure kiirusega lähenedes lähevad punaseks. Isegi kell 4 öösel. See on fakt. Kes vastupidist väidab, ei ole seal järelikult ise sõitnud,» nentis lugeja. «Teine asi on ilm. Halva ilmaga kasutavad paljud inimesed liikumiseks enam autot (ühistranspordi, jalgratta või jalgsi liikumise asemel) ning see suurendab liikluskoormust. Ilm põhjustab ummikuid ka halvema nähtavuse ja liiklusmugavuse tõttu.»

Ka liiklusõnnetused mängivad toimuvas rolli. «Eestis võtab iga väiksema plekimõlkimise lahendamine kaks tundi ja sageli suudab politsei kohale jõudes liiklust veel rohkem takistama hakata. Lisaks veel juhid, kellel lihtsalt autoga midagi juhtunud on. Pole veel näinud, et keegi kasvõi prooviks autot jalust ära saada, istutakse tuima näoga autos ja oodatakse keset teed jumal teab mida,» hindas üleskutsele vastanu.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles