Tallinlased soovivad ringliini ümber vanalinna

Uwe Gnadenteich
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tallinna vanalinn.
Tallinna vanalinn. Foto: Laura Oks

Postimees küsis lugejatelt nende soove võimalike uute ühissõidukiliinide avamiseks, paljudes arvamustes kordus soov ümber vanalinna ja ka ümber kesklinna kulgeva ringliini järele.


Võiks olla korralik kolmeminutilise intervalliga ringliin ümber vanalinna. Väga paljud autod jäetaks koju. Lisaks Vanalinnaringile võiks olla ka Kesklinnaring marsruudil Viru - Pärnu mnt – Liivalaia – Pronksi - Narva mnt - Viru. Üks buss võiks sõita ühtepidi ja teine teistpidi, arvasid lugejad.

«Just täpselt! Olen eluaeg mõelnud, et miks pole liini, millega saaks teisele poole vanalinna. Mingil määral see on võimalik (Mere pst - Balti jaam trammiga või Kaarli pst - hotell Tallinn trolli/bussiga), aga üks ringliin oleks tõesti kasulik,» ütles veel üks linlane.

Selle liini buss võiks sõita näiteks marsruudil Balti jaam - Linnahall - Mere pst - Viru - Vabaduse väljak - Kaarli - hotell Tallinn - Balti jaam. Arvati, et see liin peaks sõitma läbi veel ka sadamast. Nii saaksid reisiterminalid ka lõpuks mõistliku ühenduse linnaga. Leidus ka neid, kes arvasid, et sadamasse ei peaks buss siiski sõitma, sest sellega kaotaks liin kiiruses ja kasutatavuses.

Ringliini ihkajatel soovitati bussiga sõitmise asemel hoopis läbi vanalinna jalutada, kuid paljudele see variant siiski ei sobi. «Vanalinnast läbi minekuks kulub 10-25 minutit. Kui on vaja saada laps ühele poole vanalinna lasteaeda ja ise teisele poole tööle ja õhtul tagasi, siis kisub jalutamise soovitus absurdi. Selleks, et Balti jaama juurest laps Rahvusraamatukogu juurde lasteaeda viia, siis bussijaama juurde tööle minna kulub autoga 15 minutit, ühistranspordiga enam kui tund, sest puuduvad liinid ja graafikud on hõredad,» ei leidnud jalutamisettepanek toetust.

Kui vanalinna ringliin on ükskord avatud, siis järgmine peaks olema kesklinna ringliin marsruudil Balti jaam - Tehnika tn - Filtri tee - Balti jaam. Teine lugeja soovitas marsruuti Reisisadama D-terminal - A-terminal - Balti jaam – Tõnismägi - Vabaduse väljak - Tartu mnt - Lennujaam (nii nagu oli vanasti nr 22 pluss ühendus sadamaga).

Veel leiti, et suured transpordisõlmed võiksid olla omavahel ühendatud korraliku linna ühtsesse võrku kuuluva liiniga. «Nii buss nr 2 kui 90 on mõlemad kommertsliinid, mis teenindavad Tallinna magusaimat liini, kus turistide käest saab kõige paremat kasumit noolida. Miks ei sõida linnaliinid lennujaama, sadama ja raudteejaama vahel?» küsis üks lugeja.

Sooviti ka sellist ringliini, mille abil saaks Tallinna äärelinnu läbida ilma kesklinna sõitmata. Näiteks Kalamajast Pelgulinna, Uude Maailma ja Tõnismäele on tihti vaja sõita, aga ei ole millega sõita. Ringtrammi ideed on ka korduvalt välja käidud, ja see on isegi ühistranspordi arengukavas sees, esialgu võiks seda testida bussiliinina.

«Ja kui nüüd see kuri kriitik, kes siin kõikide ettepanekutele vastab, ütleb, et keegi ei sõida ju ühest asumist teise, vaid ainult kesklinna, siis see kindlasti ei vasta tõele. Selline mulje jääb ainult seetõttu, et ümberistumisvõimalused on kesklinnas ja nii läbin mina ja läbivad kindlasti paljud teisedki kesklinna iga päev ainult ühistranspordi korraldajate sunnil, mitte tegelikust vajadusest sinna minna,» kinnitas üks lugeja.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles