Eesti Raudtee: Veerenni ülesõidu sulgemine hoiab autojuhtide aega kokku

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Novembri teises pooles suletakse Veerenni raudteeülesõit autodele.
Novembri teises pooles suletakse Veerenni raudteeülesõit autodele. Foto: Toomas Huik

Eesti Raudtee on seisukohal, et pärast Veerenni raudteeülesõidu sulgemist tänavu novembri teises pooles ei pea autojuhid enam tõkkepuude taga seistes rongiliiklusest sõltuma ning saavad oma liikumist paremini planeerida. Jalakäijad ning jalgratturid pääsevad endiselt üle raudtee.

Eesti Raudtee avalike suhete juht Urmas Glase ütles Postimehele, et Ülemiste liiklussõlme ümberehitusplaanide kooskõlastamisel seadis raudteefirma kohe tingimuse, et uut liiklussõlme ehitades looks Tallinn Veerenni ülesõidule alternatiivse lahenduse sõidukite liikumiseks üle rautee.

«Lahenduse loomine, kuidas Veerenni tänava asemel saaksid sõidukid kasutada eritasandilist ülesõitu, jäeti Tallinna linnaplaneerijate ning objekti projekteerijate välja mõelda,» selgitas Glase.

Ta lisas, et Veerenni ülesõidu sulgemine on vajalik rongiliikluse kiiremaks ja turvalisemaks muutmiseks, sest Veerenni on Rail Balticu esimese etapi ehk Tallinna-Tartu-Valga liinil Tallinna piires olev ainus siiani säilinud samatasandiline ülesõit.

«Uue lahenduse puhul on positiivne see, et sõidukijuhid ei pea enam tõkkepuude taga seistes sõltuma rongiliiklusest, vaid saavad oma aega ja liikumist paremini planeerida,» kinnitas Glase. «Samuti saavad järgmisel aastal liinidele tulevad uued reisirongid arendada senisest suuremat kiirust, mis on meelepärane reisijatele.»

Veerenni ülesõidu säilitades oleks Glase sõnul peagi tekkinud olukord, kus juba järgmisel aastal oluliselt tihenev reisirongiliiklus oleks suurendanud hüppeliselt aega, mil ülesõit on autoliikluseks suletud, et rongid läbi lasta.

«Samas jalakäijatele ning kergliikluseks jääb Veerenni praegune raudteeülesõit ka edaspidi avatuks,» rõhutas Glase.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles