Sõidujäneseid hakkavad jälgima erariides kontrolörid

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tallinna munitsipaalpolitsei piletikontrolli teostamas.
Tallinna munitsipaalpolitsei piletikontrolli teostamas. Foto: Mihkel Maripuu

Tallinna munitsipaalpolitsei loodab erariides kontrolöride abil senisest viiendiku rohkem sõidujäneseid kinni püüda, sest paljud augustavad pileti alles siis, kui vormis ametnikke märkavad.



Bussis, trammis või trollis on igapäevane pilt, kus kompostri juures seisab trobikond inimesi, sõidutalong peos, et munitsipaalpolitsei ehk mupo rohevalget bussi tänava ääres märgates kohe talong augustada. Kui kontrolöre pole, rändab sõidudokument taskusse tagasi ning kogu toiming kordub järgmisel korral.



Nüüd on mupo astunud otsustava sammu selliste sõidujäneste püüdmiseks. Nimelt hakkavad ühissõidukites kompostrite juures passivaid inimesi jälgima erariietes linnapolitseinikud, et nad vormiriides kontrolöridele üle anda.



Mupo direktor Kaimo Järvik selgitas, et ega erariides kontrolöride tööle hakates mundris mehed ja naised kuhugi kao. Kogu toiming käib nii, et paar peatust enne mupo varitsuskohta sisenevad bussi, trammi või trolli erariides linnapolitseinikud ja hakkavad jälgima sõitjaid, kes seisavad kramplikult kompostri juures, et õigel hetkel sõidutalong augustada või sellele elektrooniline kuupäev peale lüüa.



Esimesi katsetusi saatis edu


«Kaaslinlased on meile mitmel korral teada andnud, et nad ei pääse sageli kompostritele ligi just seetõttu, et seal seisab munitsipaalpolitsei kontrolli ootel grupp inimesi, et mupo bussi nähes pilet kiiresti augustada,» ütles Järvik. «See ongi kontingent sõitjaid, keda erariides politseinikud peavad aitama kinni püüda.»



Kui viimasel minutil talongi augustanud sõitjad on tuvastatud, tutvustavad erariides linnapolitseinikud end neile, esitavad oma dokumendi ning paluvad neil mupo bussi siseneda. Žetooniga isikut tõendav dokument annab munitsipaalpolitseinikele õiguse ka erariietes oma tööd teha.



Järvik ütles, et 19. ja 23. märtsil tehtud esimesed katsetused erariides linnapolitseinikega näitasid, et selline tegevus on igati edukas. Kahel korral kontrolliti kokku umbes tuhandet inimest ning vahele võeti 115 piletita sõitjat – esimesel päeval 47 ja teisel 68. Mõlemal korral toimusid uut moodi reidid Põhja-Tallinnas.



Ta lisas, et edasise tegevuse käigus loodab mupo reididele erariides linnapolitseinikke kaasates tõsta sõidujäneste avastamise taset umbes viiendiku võrra. Praegu on aga vara veel midagi täpsemalt öelda, sest kogemusi on vähe. Niisugust tegevust kasutab mupo niikaua kui vähegi vajalik.



Petturid pihtide vahele


Järvik märkis, et mupo hakkab tõsisemalt suhtuma ka neisse sõitjatesse, kes püüavad sõidutalongi voltides ning elektroonilises kompostris kuupäeva metallribale lüües linna petta. Kui linnapolitseinik niisuguse sõitja avastab ning teeb kindlaks, et piletit on «töödeldud», saab sellist inimest põhimõtteliselt pidada piletita sõitjaks.



«Muidugi menetleme iga sellist juhtumit eraldi ja küsime inimeselt põhjendust, miks ta nii tegi,» lisas ta. «Kui saame tõestada, et tegemist on ilmselge võltsinguga, saame teda ka piletita sõidu eest karistada.»



Tänavu jaanuaris-veebruaris koostas munuitsipaalpolitsei piletita sõidu eest kokku ligi 10 000 protokolli.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles